Wiedźmin 2: Zabójcy Królów
Informacje ogólne
- Producent: CD Projekt RED
- Wydawca: CD Projekt
- Dystrybutor PL: CD Projekt
- Cena: 119.99 PLN
- Silnik: RED Engine (pierwotna nazwa: TSOOD), Havok 6.5
- Gatunek: RPG
- Data światowej premiery: 17 maj 2011
- Data polskiej premiery: 17 maj 2011
- Polska wersja językowa: pełna (dubbing)
Wymagania minimalne
- Procesor: Intel Core 2 Duo 2.2 GHz lub AMD Athlon 64 X2 5000+
- Karta graficzna: 512 MB RAM, wspierająca Pixel Shader 3.0 (Nvidia GeForce 8800 lub ATI Radeon HD3850)
- Pamięć RAM: 1 GB dla Windows XP / 2 GB dla Windows Vista i Windows 7
- Karta dźwiękowa: zgodna z DirectX 9.0c
- Dysk twardy: 8 GB na grę i 8 GB na materiały bonusowe
- Napęd optyczny: DVD x8, zgodny z DVD9
Wymagania zalecane
- System operacyjny: Windows XP SP2 / Windows Vista SP2 / Windows 7 (32/64-bit)
- Procesor: Intel Core 2 Quad lub AMD Phenom X4
- Karta graficzna: 1 GB RAM, wspierająca Pixel Shader 3.0 (Nvidia GeForce GTX260 lub ATI Radeon HD4850)
- Pamięć RAM: 3 GB dla Windows XP / 4 GB dla Windows Vista i Windows 7
- Karta dźwiękowa: zgodna z DirectX 9.0c
- Dysk twardy: 16 GB wolnego miejsca
- Napęd optyczny: DVD x8, zgodny z DVD9
Dodatkowe informacje:
- Zintegrowane karty graficzne oraz wersje laptopowe powyższych kart nie są oficjalnie obsługiwane, mimo iż gra może na nich działać poprawnie.
- Instalacja wymaga uprawnień administratora
- Gra zgodna z kontrolerem Xbox 360 dla systemu Windows
Opis
Druga część sagi RPG o przygodach Wiedźmina Geralta z Rivii oferuje wciągający, dojrzały scenariusz wyznaczający nowe standardy nieliniowej, skłaniającej do myślenia narracji. Oprócz epickiej historii gra zawiera także oryginalny, brutalny system walki, w unikalny sposób łączący elementy taktyczne z dynamiczną akcją. Nowy usprawniony engine gry, odpowiedzialny za generowanie pięknej grafiki i zaawansowanej mechaniki rozgrywki, przenosi grającego do najbardziej wiarygodnego i tętniącego życiem świata jaki kiedykolwiek stworzono w grze RPG. Porywająca historia, dynamiczna walka, przepiękna grafika i wszystkie pozostałe elementy, które uczyniły z pierwszego Wiedźmina tak wspaniałą grę, teraz powracają w znacznie lepszym, bardziej zaawansowanym wydaniu.
Wciel się w rolę Geralta, zawodowego zabójcy potworów, który wplątał się w świat politycznych intryg królestwa Temerii, pomagając zdusić powstanie wzniecone przez Zakon Płonącej Róży, ratując przy tym życie króla i chroniąc go przed tajemniczymi zamachowcami. W drugiej części sagi, Geralt pozostaje w centrum wydarzeń. Wyrusz na misję, mającą na celu ujawnienie tożsamości grupy zabójców odpowiedzialnych za morderstwa dokonane na władcach Królestw Północy. Musisz odkryć co łączy ową grupę z wiedźminami i poznać ich prawdziwe zamiary. Śledztwo zaprowadzi Cię wzdłuż rzeki Pontar, aż do rozrywanego konfliktami pogranicza Temerii, Kaedwen i Aedrin, w sam środek walki pomiędzy najpotężniejszymi siłami tego świata.
Cechy produktu
- Prawdziwie epicka, emocjonująca przygoda z nieliniową narracją. Od poczynań gracza zależą trzy niezależne wątki fabularne, zawierające alternatywne wersje zdarzeń i prowadzące do różnorodnych zakończeń gry. Niezwykle intensywna i naładowana istotnymi wydarzeniami rozgrywka.
- Złożona, realistyczna i dojrzała opowieść dotykająca tematyki rzadko poruszanej w innych grach RPG, przedstawiona w formie przystępnej i atrakcyjnej dla współczesnego gracza. Razem z Geraltem rozwikłaj tajemnicę zabójstw władców Królestw Północy, jednocześnie próbując odszukać własną tożsamość. Stopniowo odkrywaj jak potężne siły mają wpływ na nasz los i jaką przypisały nam rolę.
- Dzięki nowemu silnikowi gry, kwieciste, dojrzałe dialogi, z których słyną książki Andrzeja Sapkowskiego i pierwsza część gry przedstawiono w bardzo "filmowych" scenach przerywnikowych i sekwencjach dialogowych.
- Nowy, usprawniony system retrospekcji. Tym razem wspomnienia Geralta, ukazujące związek pomiędzy naszymi przeszłymi wyborami i teraźniejszością, wpleciono do gry w płynny i realistyczny sposób.
- Seks i erotyka przedstawione zostaną w dużo bardziej realistyczny, emocjonujący i dojrzały sposób - dużo bardziej wiarygodnie niż w pierwszym Wiedźminie.
- Unikalny, głęboki, tętniący życiem świat gry, czerpiący z bestsellerowych powieści Sapkowskiego i odtworzony tak, by stanowić bogate tło dla niesamowitej, wiarygodnej historii.
- Postacie z krwi i kości, każda ze swoimi własnymi motywacjami i zamiarami. Podczas wędrówek napotkasz zwykłych ludzi, żołnierzy, buntowników, potężnych magów, władców i ich zabójców. Zestaw postaci, które spotkasz różnić się będzie w zależności od podjętych przez Ciebie decyzji, wzajemne stosunki z innymi bohaterami ukształtują dalsze wydarzenia w świecie gry.
- Zróżnicowane, zapierające dech w piersiach lokacje, stworzone przy pomocy nowego engine'u, tworzą jednolity, w pełni oddany Ci do eksploracji świat!
- Bogaty, żyjący świat w którym każda postać ma swoje życie i zawód. Twoje działania wpływają na stosunki pomiędzy postaciami i otoczeniem, a także - w przypadku głównego wątku - otwierają lub zamykają możliwości interakcji w świecie gry.
- Zwiększona swoboda eksploracji zapewni większy realizm i szerszy wachlarz opcji taktycznych. Geralt będzie mógł pokonywać przeszkody, przeskakiwać przez płoty, wspinać się na ściany i skały.
Inne nowości w Wiedźminie 2
- Więcej modeli postaci. Koniec z klonami!
- Biały Wilk będzie mógł skakać po dachach i nie tylko.
- Quick Time Events (QTE) wzbogaci nam walkę o atrakcyjność wciskania odpowiednich przycisków, w odpowiednim czasie.
- Silnik Havok pozwoli wiedźminowi na większą interakcję z otoczeniem.
- Stop ekranom wczytywania przed wchodzeniem do budynków!
System walki
Nie będzie już podziału na style, ale sekwencje ciosów, bloki, uniki i znaki pozostają. Zwiększona inteligencja przeciwników, zero schematów. Magia i miecz oczywiście dalej będą szły w parze podczas walki. I nowość: przyjaciele, którzy będą wspierać Geralta w starciu z potworami.
"Styl walki Geralta będzie w dużej mierze zależał od tego, w jaki sposób będzie się go rozwijać. Statystyki postaci będą oparte na trzech specjalizacjach: miecza, magii oraz alchemii. Łącząc je w takie, a nie inne konfiguracje, zadecyduje się o tym, kim tytułowy wiedźmin ma zostać." [wiki]
Ekwipunek
Cztery zbroje to zdecydowanie za mało? W kontynuacji będzie ich o wiele więcej, w tym podział na rękawice, nagolenniki czy pasy. Każdy z nich będzie można ulepszać, także kowale będą mieli masę roboty.
W pierwszej części mieczy było dokładnie trzydzieści. W Zabójcy Królów ma być ich aż dziesięć razy więcej. Ich "kompozytowa budowa" pozwoli na stworzenie dowolnego rodzaju ostrza.