Bestiariusz - bossowie - Wiedźmin gra
Dagon
Występowanie: według legend spoczywa na dnie jeziora w pobliżu wsi Odmęty
Podatność: jedyną słabością bestii są jego wyznawcy, wraz ze spadkiem ich liczby Dagon zacznie tracić swoje siły życiowe
Odporność: Dagon jako bóg nie może zostać zabity ani zraniony ostrzem miecza
Składniki Alchemiczne: śluz Dagona
"Gdy Dagon wyjdzie na ląd, wraz z nim kroczyć będzie zniszczenie". Taki cytat możemy znaleźć w wielu księgach poświęconych vodyanoi. Zakazana księga o tytule "Hymny szaleństwa i rozpaczy" podaje sposoby, za pomocą których można przywołać Dagona. W miejscu przez niego poświęconym należy złożyć ofiarę z krwi, a wtedy to z wody wyłoni się postać boga wraz ze swoimi sługami.
Dziki Gon
Występowanie: pojawia się na niebie zwiastując wojnę i nieszczęście
Podatność: styl silny srebrnego miecza
Odporność: brak informacji
Składniki Alchemiczne: opary Gonu
W czasie burz Dziki Gon przetacza się po niebie zwiastując wojnę i nieszczęście. Nikt nawet nie podejmuje walki, ponieważ ludzie na ich widok kulą się ze strachu. Znane są przypadki porwań dokonanych przez Dziki Gon. Król Gonu nawiedza osoby w snach, które dotknięte są przeznaczeniem.
Golem
Występowanie: golem może zostać stworzony tylko przez czarodzieja
Podatność: szok elektryczny może go zniszczyć
Odporność: ciało niewrażliwe na ciosy oraz większość efektów
Składniki Alchemiczne: obsydianowe serce golema
W jednej z bajek czarodziej po stworzeniu golema kazał mu przenosić wodę. Z czasem dom i całe miasto zostały zalane, ponieważ czarnoksiężnik o wszystkim zapomniał, a golem nie odczuwał zmęczenia. Wykonywał tylko rozkaz... W rzeczywistości chcąc stworzyć taką "maszynę" wymagane jest pobudzenie obsydianowego serca silnym wstrząsem elektrycznym. Do jego zniszczenia wymagany jest identyczny zastrzyk energii elektrycznej. W walce wykorzystuje swoją nadludzką siłę do powalenia ofiary i zmiażdżenia jej.
Kościej
Występowanie: stworzenie mityczne, powołane do życia z pomocą magii
Podatność: styl silny srebrnego miecza
Odporność: na większość efektów
Składniki Alchemiczne: serce kościeja
"Obawiam się, że to śmierć". Tak nazwany został kościej przez Visennę, a informacje o nim zawarte są w księdze o tytule "Droga, z której się nie wraca". Do życia może powołać go tylko mag dorównujący Alzurowi. Potwór ten jest maszyną do zabijania, a w walce nie używa żadnej skomplikowanej taktyki.
Królowa kikimor
Występowanie: spokojne, wilgotne, ciemne miejsce, w którym może składać jaja
Podatność: porusza się bardzo wolno
Odporność: na wszystkie efekty
Składniki Alchemiczne: nerw królowej kikimor
Głównym zadaniem królowej jest znoszenie jaj, tym samym zwiększając populację kikimor. Żyje w otoczeniu swego potomstwa i razem z nimi tworzy społeczność podobną do mrówek. W walce jednym ciosem potrafi powalić i zabić człowieka, więc bliskie starcie z nią jest samobójstwem. Ciało chronione jest przez gruby pancerz, więc stalowy i srebrny miecz nie robią jej wielkiej krzywdy.
Przeraza
Występowanie: przerazę może stworzyć tylko mag znający podstawową wiedzę o mutacji
Podatność: styl silny stalowego i srebrnego miecza, dźwięki o wysokiej częstotliwości
Odporność: na większość efektów
Składniki Alchemiczne: pazur i oko przerazy
Pierwszym, który powołał przerazę do życia był Dagobert Sulla. Widząc jak straszliwym eksperymentem jest owy potwór, zniszczył go, ale notatki z eksperymentu przetrwały. W walce stara się obalić ofiarę i jednym dźgnięciem żądła zabić. Potrafi także na tyle skutecznie parować ciosy, żeby nie wyrządzały jej żadnej krzywdy. Jedną z jej wrażliwości są dźwięki – ich wysoka częstotliwość nie pozwoli potworowi skupić się na obronie.
Strzyga
Występowanie: sarkofagi w zapomnianych kryptach do przeczekania dnia
Podatność: styl silny srebrnego miecza
Odporność: na stal
Składniki Alchemiczne: serce strzygi
Jest to kobieta przemieniona na wskutek klątwy. Nienawidzi wszystkich żywych istot; toleruje tylko obecność trupojadów. Zawsze atakuje z zaskoczenia nie dając najmniejszych szans na obronę i kontratak. Wiadome jest także, że ów potwór jest silniejszy gdy znajduje się w pobliżu sarkofagu. Strzygę można jednak odczarować. Należy całą noc przeczekać w miejscu, które służy jej za kryjówką. Gdy zapieje trzeci raz kur, nad kobietą przestanie ciążyć klątwa.
Upiorny pies
Występowanie: wszędzie gdzie znajdują się ludzkie niegodziwości
Podatność: styl szybki stalowego miecza, olej przeciw upiorom
Odporność: na większość efektów
Składniki Alchemiczne: ślad z zaświatów
Upiorny pies, zwany Bestią, pochodzi z zaświatów. Pojawia się zawsze tam, gdzie żyją ludzkie niegodziwości, więc zsyłany jest jako kara za grzechy. W walce przywołuje swoim wyciem barghesty, przez co często nie daje ofierze szans na ucieczkę.
Wilkołak
Występowanie: w pobliżu siedzib ludzkich
Podatność: styl silny srebrnego miecza
Odporność: na większość efektów
Składniki Alchemiczne: sierść wilkołaka
Wilkołaki są lykantropami, czyli zmiennokształtnymi powstałymi w wyniku rzuconej klątwy. Człowiek staje się wilkołakiem w czasie pełni, często tracąc kontrolę nad sobą. Atakuje z furią nie zapominając o obronie. Ufny jest też w swoją odporność na stal, zapominając o wiedźminach posiadających srebrne ostrza.
Zeugl
Występowanie: wśród nieczystości
Podatność: styl silny srebrnego miecza
Odporność: niewrażliwy na ciosy mieczem
Składniki Alchemiczne: jad zeugla
Doskonały dowód na to, jak potwór może się przystosować do życia w sąsiedztwie zbiorowisk ludzkich. Miejsca, w których znajdują się duże ilości nieczystości to doskonałe środowisko by mógł się tu zadomowić zeugl. Jako pokarm wybiera odpadki i nieczystości produkowane przez miasto, przez co nie musi polować. Z czasem urośnie do tak ogromnych rozmiarów, że nawet wiedźmini nie mają szans w starciu z nim. Atakuje mackami, a sam rzadko się wynurza spod odpadów. Owa bestia jest obojnakiem, czyli nie potrzebuje partnera do rozmnożenia się.